Je kent het wel. Je bent lekker met je MLM business bezig,
maar hoe vind je nu nieuwe distributeurs? Eigenlijk geef ik je een antwoord,
die je niet verwacht misschien.
Kijk eens even naar jezelf. Hoeveel nieuwe distributeurs heb
jij ingeschreven de laatste tijd? En hoeveel zijn er nu succesvol mee aan de
slag gegaan? De ervaring leert, dat wanneer je tien nieuwe distributeurs werft,
er ongeveer twee van start gaan met de intentie er echt iets van te willen
maken. Uiteindelijk blijft er slechts één distributeur over die een level
verder komt. Herkenbaar?
Het werven van nieuwe distributeurs is de moeilijkste klus.
Veel distributeurs proberen mensen over te halen om zich in te schrijven, no
matter what. Het maakt hen niet uit hoeveel tijd zo iemand heeft, welke skills
diegene in huis heeft en of men een beetje uit de voeten kan met social media.
Wanneer de nieuwe distributeur denkt, dat hij / zij met een website online een
mega inkomen kan verdienen, is de inschrijving gedoemd te mislukken.
De oplossing is: KWALITEIT I.P.V. KWANTITEIT! Wees selectief
in het werven van nieuwe distributeurs. Ook jij weet, dat het hard werken is om
jouw business te laten groeien, dat gaat echt niet vanzelf. Waarom ben jij nog
wel steeds met je business bezig? Hoeveel tijd steek jij in je business? Welke
competenties wend jij aan om dat succes te verwerven? Denk je dat ieder
willekeurig persoon hetzelfde kan en doet als jij? Het antwoord is NEE.
MET WIE WIL JIJ WERKEN?
Stel voor jezelf een profiel op van het type persoon die jij
zoekt. Denk hierbij aan hoeveel tijd iemand beschikbaar moet hebben, de wil om
trainingen te bezoeken, aanwezigheid van online marketing skills, benodigd startersbudget,
samenwerkingsmogelijkheden, heeft hij/zij al een bestaand netwerk, wat is zijn
/ haar motivatie, voldoende doorzettingsvermogen aanwezig, hoe graag wil
hij/zij etc. etc. De kans dat iemand met dat profiel slaagt, is vele malen
groter. Jouw support is dan ook vele malen efficiënter, de tijd die je nu in
iemand steekt, betaalt zich later uit.
HOE ZIET HIJ/ZIJ ERUIT?
Je zoekt naar mensen die actief zijn online, reageren op
comments en likes, die dezelfde interesses hebben als jij. Je zoekt “Go-getters”, leiders, mensen met meer wensen dan excuses.
WAAR VIND JIJ HEM / HAAR?
Je vindt jouw potentiële teamleden online in diverse
relevante groepen, pagina’s, fanpagina’s. Facebook is je vriend. Zoek op termen
als persoonlijke ontwikkeling, business developers, persoonlijke groei etc. en
zie welke groepen er allemaal verschijnen in Facebook. Daar vind je jouw
potentiële winners! Klik op een profiel en lees wat hij / zij zoal doet. Word
je er warm van? Past hij/zij in jouw profiel?
HOE START JE DE EERSTE CONVERSATIE?
Schrijf een kort en aardig berichtje, zonder direct naar
jouw eigen business te verwijzen. Je kunt aangeven dat je iemand hebt gevonden
op een fanpage (of waar dan maar ook) en je jezelf herkent in iets van wat
diegene in zijn profiel heeft staan. Gewoon een luchtige, vriendelijke
conversatie. De kunst is dat de ander uiteindelijk aan jou vraagt: “Wat doe jij
precies?” Dat is pas het moment om over je eigen business te beginnen…
STARTERSBUGET
We adverteren allemaal groot met geen inschrijfkosten, geen omzet-afnameverplichtingen etc. etc. Ikzelf steek alleen energie in iemand, die ook daadwerkelijk een startersbudget heeft van 2 CC. Iedere distributeur, die ik persoonlijk werf, wordt onmiddellijk Assistant Supervisor. Ik leg ditzelfde voor aan mensen die zich zonder mijn tussenkomst rechtstreeks hebben ingeschreven via de website als nieuwe distributeur. Indien zij niet serieus met de business aan de slag willen en tevens dus vaak geen 2 CC willen investeren, beperk ik mijn hulp tot het verstrekken van enkele starterstips. Als zij op eigen kracht de status van Assistant Supervisor hebben bereikt, ontvangen zij mijn volledige support en begeleiding. Het is een keuze, maar werkt voor mij optimaal en efficiënt!
Kortom, geen kwantiteit maar KWALITEIT!
0 reacties:
Een reactie posten