ALOE VERA BLOG

CLEAN 9 ervaring | Review CLEAN 9


Ik ben 9 dagen geleden gestart met de detox CLEAN 9 van Forever Living Products. Ik wilde graag een aantal kilo’s afvallen, maar mezelf vooral ook weer fitter en gezonder gaan voelen. Door alleen minder te eten, lukte het niet om een paar kilo’s kwijt te raken. Ik had echt een stok achter de deur nodig, een programma waar ik me aan moest houden. Ik had in heel mijn leven nog nooit een detox-kuur gedaan, omdat ik tot een aantal jaar geleden, eigenlijk altijd alles kon eten, zonder aan te komen. Maar op de een of andere manier verandert dat na je veertigste. Ik ben nu 44 jaar en in de afgelopen 4 jaren maar liefst 10 kg. gegroeid. Hoewel mijn BMI nog steeds binnen het gezonde kader valt, heb ik toch een (slap) buikje ontwikkeld, en daar wil ik graag vanaf! Ik ben 1.86 cm en woog 9 dagen geleden 83 kg. De doelstelling is om eind januari weer 75 kg. te wegen. Met dit doel in het achterhoofd, of eigenlijk voorhoofd, ben ik daarom gestart met de CLEAN 9 en zal ik jullie verslag doen van de afgelopen 9 dagen.

Ik bestelde het pakket CLEAN 9 Vanille (je hebt ook de smaak “chocolade”) en ontving het pakket binnen 3 dagen thuis. In het pakket trof ik twee kannetjes aloe vera gel aan, een food supplementkit met daarin diverse pillen en poeders, een grote zak Lite Ultra voor het maken van shakes, een shake-beker, een centimeterband en een dagplanner. Die dagplanner is bijzonder duidelijk en leuk om in te vullen!



Op dag 1 van de clean 9 begin je met jouw eigen maten op te nemen en in te vullen in de dagplanner. Ook schrijf je drie doelen op, die je wilt bereiken met de clean 9. Vervolgens weeg je jezelf en dan start de Clean 9. Ik ben de eerste dag goed door gekomen, maar heb de koffie erg gemist. Ik ben veel vroeger naar bed gegaan, dan ik anders doe en heb heerlijk geslapen.
Dag 2 ziet er hetzelfde uit als dag 1. Halverwege de middag werd ik aardig duf. Het gebrek aan koffie speelde mij echt parten. Ik heb geen honger gehad. Doordat je 8 glazen water moet drinken, liep ik echt af en aan naar het toilet. ’s Avonds om 20:00 uur was ik zo moe, dat ik naar bed ben gegaan en heb geslapen als een os. Dag 1 en 2 zijn de zwaarste dagen, dat is de echte detox. Je reinigt je lichaam, zodat alle voedingsstoffen straks veel beter opgenomen kunnen worden.
Vanaf dag 3 wordt het beter, je mag dan 2 shakes, die echt voedzaam en lekker zijn! ’s Avonds mag je een maaltijd van 600 kilocalorieën, daar keek ik echt naar uit. Ook deze dag was ik nog aardig duf, maar na de maaltijd knapte ik een beetje op. Ook is er dan het tweede meet- en weegmoment om vast te leggen in de dagplanner. Ik kon het redden tot 22:00 uur en toen ben ik wederom naar bed gegaan.



Bij het wakker worden op dag 4 voelde ik mij al fitter bij het opstaan. Van dag 3 tot en met dag 9 is het voedingspatroon exact hetzelfde. Pas op dag 4 voelde ik mij fit genoeg om te gaan sporten. Dat heb ik dan ook intensief gedaan, twee keer 1,5 uur in de ochtend en in de middag. De shakes vind ik echt superlekker, ik maak de Lite Ultra aan met Alpro Soya Banana of Red Fruit. ‘s Avonds een lichte maaltijd met gedurende de dag tussendoor wat komkommer, een appel of peer is het gewoon prima vol te houden, zonder hongerklop in je buik.
Ik slaap iedere keer fantastisch, veel beter dan voorheen. Ik voel me met de dag fitter worden en ik leer hierdoor anders kijken naar het eten. Waar ik eerder nooit keek naar het aantal kcal. van een product, duurt het boodschappen doen nu een keer zo lang, omdat ik op ieder product kijk hoeveel kcal. erin zitten. Ik ben er zo mee bezig, dat ik bij iedereen die in mijn directe omgeving iets eet, even vermeld hoeveel kcal. zij aan het nuttigen zijn. Daar maak je jezelf niet geliefd mee natuurlijk, dus nu houd ik mij in. Dag 5 en dag 6 kom ik verder prima door, veel gesport ook. Op dag 6 volgt er wederom een meet- en weegmoment.



Ook de laatste drie dagen van de clean 9 ben ik fluitend door gekomen. Ik voel mezelf erg gezond, ben trots dat ik het heb volgehouden. Ik ben in die 9 dagen totaal 4,6 kg. afgevallen en ben maar liefst 9 cm verloren in mijn taille. Nu denk ik dat het intensieve sporten daar ook aan heeft bij gedragen, maar ik moet zeggen dat ik nu begrijp waarom anderen altijd zo positief zijn over de Clean 9. Ik heb besloten om de clean 9 halfjaarlijks te gaan doen, in januari en in juni.
Ik ga nu beter op mijn voeding letten, meer bewegen en blijf de shakes gebruiken. Ik ga het ontbijt vervangen door de shake. Het is makkelijk, eenvoudig, gezond en voedzaam in de ochtend.  Clean 9 heeft mij van een vermoeide, ongezonde en te zware meid getransformeerd in een energieke, zich fit en gezond voelende meid. Ik ga alle moeite doen om dat vast te houden!

Wil je ook de Clean 9 proberen? De Clean 9 kost € 120,-- en is hier te bestellen. 


Deel met Google Plus

Over Agnes

Moeder van 2 puberzonen | 44 jaar | woonachtig in Kampen | bestuursondersteuner college van B en W | dol op producten van Forever Living | schrijfster.

0 reacties:

Een reactie posten